Monday, April 4, 2011

Kalau Jatuh, Bangun Sendiri Sebab Tak ada Orang Yang akan Tolong

berfikir sebentar..lama sudah aku tinggalkan blog kesayanganku ini..dengan alasan terlalu sibuk sehinggakan tiada masa untuk semua ini.itu cuma alasan.hakikatnya jari-jariku ini seakan kaku untuk menekan keyboard menulis segala cerita yang ada..untuk waktu ini, baru aku dapat kumpulkan segala kekuatan untuk bercerita segala cerita serta luahan hati kononnya..tapi kalau rasa tak mahu baca, sila tinggal kan ia dengan segera. terima kasih..(^_^)

senyap, dan berfikir kembali...
pernah rasa kecewa?tahu apa erti kesunyian?ada rasa derita dalam hati?menangis sebab terluka?semua perasaan bercampur gaul waktu ini..semua dalam satu.lengkap, cukup untuk buat bahan masakan..resepi lama dalam hati tersingkap kembali.rasa macam nak buang saja semua itu.tapi aku tidak mampu.TAK, mungkin aku mampu sebab aku pernah alami benda yang sama sebelum ini,.cuma kena ambil masa yang lama untuk melupakan segala yang pernah berlaku.cuba dulu baru berserah..!!!
-sekarang aku rasa mcm ni-
(lonely)

sekali lagi aku tewas.setelah menyayangi, aku ditinggalkan.dengan alasan yang tidak kukuh.(tergelak teringatkan alasan itu)okeh, aku tidak pernah menyalah kan sesiapa atas apa yang berlaku.
baik, ini adalah takdir tuhan dan jangan sesekali menyalahkan takdir..mungkin ada hikmah bila segala ini berlaku..pasrah dan berdoa agar segalanya akan sempurna kembali.kalau dah jodoh,tak kemana.insyaallah..(^_^)

masih mampu tersenyum walau hati rasa macam dah mati.satu perkara yang aku ingatkan, setiap kali kita jatuh cinta, setiap kali itu juga lah kita mesti siap untuk terluka. tapi waktu ini aku masih belum bersedia untuk dilukai.sekuat mana pun rasa hati, tidak mungkin ianya dapat patah balik.oh hati, sungguh aku benci perasaan ini..
-ini apa-


jiwa, skali lagi aku terseksa
sekali lagi aku kehilangan
jika ini takdir hidupku
biarkan aku bahagia bersama kenangan
biarkan hidup dalam angan-angan
biarkan aku sepi tanpa berteman
p/s: jangan bercinta kalau tak sedia
      jangan bercinta kalau tak setia
      jangan bercinta kalau tak mahu terluka

4 comments:

Nur Farah said...

cinta itu kadang2 indah..
cinta itu kadang2 memeritkan...
cinta itu kadang2 membuatkan hAti kita berbunga riang..
cinta juga membuat haty kita menangis..terluka dan sangat hiba...
cinta mengajar kita erti kasih sayang antara insan
kekecewaan dalam cinta mengajar kita erti tabah menempuhi hari2 y mendatang...
jadi tabahkan lah hatimu kak sara:)
kebahagiaan akan akk kecapi satu ari nanti..insyaALLAH...

Sara Zainal said...

kalau rasa tak sedia, jangan cuba nak bercinta...sesungguhnya mencintai insan yang tidak menghargai itu umpama mencurahkan air ke daun keladi..(^_^)

sarah mohamad said...

belajar dekat kpm beranang eh. saya pun ada adik yg study dekat situ. hiks

Fadzli Winchester said...

Jiwang karat.. Seyh... :)