Monday, August 31, 2009

anak2 ku

malas rasenye nx post entry baru..xde mood, tnsion, sume ade..dua tiga arini ciksara asyik rase nx mara je..nx mara kat sape pon tataw la..knape gaknye yewh..tp bile ade ank2 buah kat rumah nie ilang sume rase 2..lagi2 bile tengok keletah diowg nie..so comei..hehe tiap2 petang b4 nx tunggu azan magrib, tv kat umah nie sure akan bukak saluran astro oasis tok dengar zikir2 sebelum tunggu magrib..then anak2 ciksara nie pon akan ikot skali dok depan tv mengalunkan zikir2 nie..
video

nama yg pakai baju merah 2 ahmad muusaaadd al-muhammy..umoq dye skang nie br je 2tahun..nanti bile umoq dye da 4 tahun, hajatnye nx masokkan dye skolah tahfiz..amin..hehe..Align Center

Thursday, August 27, 2009

JuaDaH BerBuKa KU YaNG SimPLe

cucur bilis

harini daku berbuka dengan juadah yang teramat la simple..cucur bilis..hehe..alkisahnye harini ibuku memasak lauk yang memang daku xsuka nak makan..lauk sambal kicap hati..tapi ade lagi satu lauk yang memang membuka selera ku(nak cakap fav 2 xla..tp daku suke..)sambal tempoyak daun2(aku je yg pggl lauk nie camni sbbnye byk sgt daun2 yang ade)name sebenar sambal tempoyak nie xla pulak aku taw..
ni la sambal tempoyak daun2

tambahan pulak harini memang xmasak juadah yang lain..cadang dihati nak buat kueh karipap ngan roti jala, xpon kaya ball..tapi bila gastric da datang, sume keje nak buat sure tak jadi..ibu plak sangat penat katanya harini..sebab 2 la xmasak ape2..nak pegi bazar, ari nga ujan lebat..ntah bile nak bentinye..pikir blk nanti nak buka pose xkan nx makan nasi..mesti tak lalu punye.sure kuar balik..umm..ade sambal tempoyak.sambal tempoyak makan dengan ape sedap ea...tengah berpikir-pikir sambil duduk atas kerusi, tyme 2 ternampak pulak ibu ngah pegang tepung yang baru beli pagi td tuk disimpan dalam almari..haa..akal pikiran ku suda kembali..mau buat cucur bilis..makn ngan tempoyak..sedap2..hehe..
pon berkata pada ibu"ibu, bagi la tepung 2.xpayah simpan.deq'a nx bwt cucur bilis arr..makan ngan sambal nie..sedap an"
si ibu pon menjawab"skati ko la deq'a..ko yang nak makan.bwt la pape pon..ibu maleh nak masak arini"
daku pon bancuhla cucur bilis nie tok makan di makan ngan sambal tempoyak tok berbuka nanti...rasenye harini arr terasa mcm sangat nikmat berbuka..makanan yang kena pada selera daku..walau simple tapi tetap membuka selera

KeCaNTiKaN LeLaKi DaN KeGaGaHaN WaNiTa

Kecantikan seorang lelaki bukan kepada rupa fizikal tetapi pada murni rohani.

Lelaki yang cantik adalah:-

1) Lelaki yang mampu mengalirkan air mata untuk ingatan

2) Lelaki yang sedia menerima segala teguran

3) Lelaki yang memberi madu, setelah menerima racun

4) Lelaki yang tenang dan lapang dada

5) Lelaki yang baik sangka

6) Lelaki yang tak pernah putus asa

Kecantikan lelaki berdiri di atas kemuliaan hati. Seluruh kecantikan Yang ada pada Nabi Muhammad adalah kecantikan yang sempurna seorang lelaki..


Kegagahan seorang wanita bukan kepada pejal otot badan, tetapi pada kekuatan perasaan.

Kegagahan Wanita

1) Perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan

2) Perempuan yang tidak takut pada kemiskinan

3) Perempuan yang tabah menanggung kerinduan setelah ditinggalkan

4) Perempuan yang tidak meminta-minta agar di penuhi segala keinginan.

kegagahan yang ada pada Khadijah adalah kegagahan sempurna bagi seorang perempuan.

Sabda Rasulullah SAW:
"Sebarkanlah ajaranku walaupun satu ayat nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar."Surah Al-Ahzab : Ayat 71

SeJeNaK Di aTaS BuaiAn..

duduk termenung melihat kereta, motor, bas, basikal, lori lalu lalang di depan rumah..
merenung sambil m'flashback kisah lalu
teringat kat sape2 yang sedang telintas di pemikiran
igt kat dye 2, igt kat dye nie, igt kat org 2, igt kat org nie..
sambil nyanyi menyumbangkan suara yang sumbang
tanpa menghiraukan mereka yang berada disitu disini yang terdengar dan mendengar suara yang sumbang ini
melakukan perkara yang sama tanpa perasaan jemu dan bosan
duduk di atas buaian walau hanya beberapa minit
hanya kerana tuk menghilangkan bosan
menghilangkan penah lelah mengemas memasak menolong ibu di rumah
sambil menenangkan jiwa yang tidak tenang
mencampakkan segala perasaan yang berkecamuk jauh-jauh
tersenyum tersengeh sorang-sorang bagai orang yang tidak siuman
untuk menghilangkan perasaan yang tak tentu arah
hilang sudah rasa semuanya
hanya kerana sejenak ku di atas buaian



Wednesday, August 26, 2009

GumBiRa RaSa HaTi

hari nie sgt best..sangat happy rasa hati
rasa hati berdebar-ddebar sudah hilang..rasa gementar tiada lagi..
rasa takut jauh sekali sudah pergi
taw kenapa???daku suda lulus test jpj..hikhikhik
gumbira sangat rasa hati..pasnie boleh bawak kete sesuka suki hati
pergi sana sini riang sekali..
xsabar rasa nak tunggu raya
boleh jalan-jalan makan angin..
amin..selamat suda semua..
malam nie boleyh tido nyenyak plak..

LuKa Di LuKai



luka di lukai??ini ann tajuk lagu..lagu lame..hehehe..tp ciksara sangat suke plak la dengar lagu nie..syahdu je dgr ann..lame da xdgr lagu nie..alkisahnye tibe2 terignat lagu nie tyme berkarok b4 pose ari2..hehe..mule 2 just kua coz nx g byr bil tipon..alang2 da kua 2 ajak lorh mmbe g karok..lame xlps gian da..bln pose xleyh da nx karok2..nx tunggu pas raye mmg lmbat lorh..walau still dlm mc ngan x g ke clznye lagi, sanggup jgk gagahkan kaki nie g kua..dalam xde sore pon, nx jgk berkarok..hehe. smbil nunggu mmbe dok mendengdangkan kesumbangan suara, daku pon cari la lagu..last2 jmpe lagu nie..nyanyi feeling abz arr even xde sore pon..amat retro sy coz sume lagu2 lama yg sy sumbangkan kat dalam bilik 2..hehehe..so..kowg dgr la lagu nie kayh..


Monday, August 24, 2009

PeLiKnYa HaTi...


daku tataw knape daku sgt bnci dgn sorg gurl nie.tersangat benci, menyampah..peliknya, daku xla kenal pon dgn pompuan nie..pompuan nie lagi la xkenal daku..malah daku wujud pon pompan nie mungkin tataw..mungkin.. tp daku tersangatla menyampah kat pompuan nie..tiap kali t'nengok page or pic pompuan nie kat m******, sgt la sakit hati nie(da skit ati tp still nx nengok jgk..i2 la aku)bukan la nx ckp jeles kat pompuan nie..tidak sama skali kayh..tp tataw laa..mmg xbuleh..
tiap kali t'tengok pic pompuan nie kat m****** dye, rasa hati nie tntu sangat mau mara2 kat dye.mau sepak dye, tumbuk dye, campak dye, baling kat dinding ke...
ish..
kata hati..
"pompuan nie tak salah pape pon..dye yang salah..dye yang bwt kamu seksa, bwt kamu xtnteram, bwt kamu marah2.buat kamu kecewa..dye..sume sebab dye..sume angkara dye..pompuan nie xsalah..dye yang salah"
..kata hati lagi..
"dua2 salah..pompuan nie salah..
dye pon salah..sume salah..kamu pon salah..sebab masing2 xpandai jaga hati..xpandai menilai erti perasaan sebenar..tp bukan salah daku..daku cukup sayang dye..sayang sepenuh hati..sayang sampai mati.."
pompuan nie mungkin taw, mungkin juga tataw akan daku..kisah daku dan dye..
...wahai hati..
cerialah seperti dulu..
seperti sebelumnya..seperti hari-hari lepas..wahai hati..lupakan kisah lalu..lupakan kisah sedih..lupakan akan kewujudan pompuan nie..jgn pernah terpikir tntangnye lagi..lupakan segala-galanya
..wahai hati..
sekarang kau da menang..kau da puas..kau da dapat ape yang kau nak..kau sangat bahagia..kau sangat berasa beruntung
..wahai hati..
maafkan pompuan nie.sesungguhnya pompuan ini tidak tahu..maafkan dye..dye yang terbelenggu dek pemikiran yang singkat..dye yang telupa tntang janji-janjinya..dye yang
kini telah berubah..dye yang kini telah sedar..sedar dan insaf mungkin
..wahai hati..
bersihkan lah pemikiranmu..iklaskan hati..luhurkan budi..tunaikan janji..setia pada diri..

Saturday, August 22, 2009

Ahli baru DalaM Family...

baby cayang comel momel mucuk macham makcu...


baby gurlz nie ank kpd kakak ku farahtul wahida..ank dye yg nombor 3..baby nie plak b'nama fadia alwafiyyah..dye lahir pada tanggal 20, bulan 8.2009 pd jam 2.00pm..daku x sempat nengok dye lahir kat supital cz tyme ari 2 daku de clz..huhu..terpaksela daku menunggu sampai dye balik dr supital.mmg sgt x sbr nx tengok muke si comel nie..1 jam skali sure aku akn cll akk nanye kaba dye n baby..hehe..then nanyer la ibu muke si baby nie ade x cm muke daku tyme lahir..hehe..bak kate ibuku muke nye cam si abg dye muussaad 2..langsung xde muke daku(oh ibu, ckp jela yg baby nie secomei daku tyme lahir dulu..xpon daku lagi comei ke..happyla cikit rase atiku ini..uwaa~~)papepon x kesahla..jnji baby nie comei dan sihat..amin..katenye nx blk esok(arini la 2)..wah.bertambah x sabar la makcu nie nx nengok muke si kecik nie..hehe

sampai2 je dye kat umah semalam daku trus amik gmbar dye.perh..mmg x sangke baby nie sangat comei..sungguh..(sume baby comei ann??haha)mata dye, mulut dye, idung dye, pipi dye, rambut dye..sume nmpk perfect..cute sungguh..hehe..

xsabarnye nx tunggu dye besa..leyh wat kawan maen ngan kawan gado ann..hehe..raye nie daku belikan cikecil nie bj..nx beli bj kurung tok dye mmg cm xmuat je dye pakai..hehe..yg pnting bj 2 wane pink, de ribbon, de pe ag ntah..(nape klu baby gul sure wane pink ea?pe reason..)xsaba tunggu raye..hehehehe

Thursday, August 20, 2009

schelude 4 this Sem..

Monday
8.00-10.00am Programming on C#
10.00-11.00am Quantative Method
11.00-12.00pm Fundamental English2
2.00-3.00pm Introduction to Database

Tuesday
8.00-10.00am Quantative Method
10.00-11.00am Fundamental English2
11.00-12.00pm Principles of Management
2.00-3.00pm Introduction to Database
3.00-5.00pm Programming on C#

Wednesday
9.00-10.00am Quantative Method
10.00-11.00am Principles of Management
2.00-3.00pm Introduction to Database
3.00-5.00pm Programming on C#

Thursday
8.00-9.00am Principles of Management
9.00-10.00am Introduction to Database
12.00-1.00pm Fundamental English2

Friday
8.00-9.00am Principles of Management
10.00-11.00am Quantative Method
11.00-12.00pm Introduction to Database

hari2 ade class..class yg sgt pack..tp xpe..ciksara xkesah..lagi2 klu ade clz qmt..ciksara suke..hehehe..sbb ade dye..dye same class qmt..wee~~(eppy sowg2)hehe..agpon sume subject lect best..lect sgt sporting..ag2 lect database..suke2..kami suke...thankz la pd yg bwt jdual tok kami nie.huhu...kami rela dlm terpakse

Wednesday, August 12, 2009

Taking Back My Love

Enrique Iglesias Taking Back My Love feat. Ciara



Go ahead just leave, can't hold you, you're free
You take all these things, if they mean so much to you
I gave you your dreams, 'cause you meant the world
So did I deserve to be left here hurt
You think I don't know you're out of control
I ended up finding all of this from my boys
Girl, you're stone cold, you say it ain't so,
You already know I'm not attached to material

I'd give it all up but I'm takin' back my love
I'm takin' back my love, I'm takin' back my love
I've given you too much but I'm takin' back my love
I'm takin' back my love, my love, my love, my love
My love..

Yeah
What did I do but give love to you
I'm just confused as I stand here and look at you
From head to feet, all that's not me
Go 'head, keep the keys, that's not what I need from you
You think that you know (I do), you've made yourself cold (Oh yeah)
How could you believe them over me, I'm your girl
You're out of control (So what?), how could you let go (Oh yeah)
Don't you know I'm not attached to material

I'd give it all up but I'm takin' back my love
I'm takin' back my love, I'm takin' back my love
I've given you too much but I'm takin' back my love
I'm takin' back my love, my love, my love, my love

I'd give it all up but I'm takin' back my love
I'm takin' back my love, I'm takin' back my love
I've given you too much but I'm takin' back my love
I'm takin' back my love, my love, my love, my love

So all this love I give you, take it away, (Unh, uh huh)
You think material's the reason I came, (Unh, uh huh)
If I had nothing would you want me to stay (Unh, uh huh)
You keep your money, take it all away

I'd give it all up but I'm takin' back my love
I'm takin' back my love, I'm takin' back my love
I've given you too much but I'm takin' back my love
I'm takin' back my love, my love, my love

I'd give it all up but I'm takin' back my love
I'm takin' back my love, I'm takin' back my love
I've given you too much but I'm takin' back my love
I'm takin' back my love, my love, my love

I'd give it all up but I'm takin' back my love
I'm takin' back my love, I'm takin' back my love
I've given you too much but I'm takin' back my love
I'm takin' back my love, my love, my love, my love

Ooh, my love
Ooh, my love

H1N1 Penyakit Akhir Zaman???!!!



Apa itu H1N1?

Selalu dengar tapi tak tahu ertinya.. Mari kita tahu ringkasan apa yang wabak yang manusia satu dunia takut.

“H” bermaksud Hemagglutinin protein

“N” bermaksud Neuraminidase protein

Wabak selsema babi disebabkan oleh virus influenza jenis A (H1N1) yang telah mengalami mutasi dan menghasilkan strain baru.Virus selsema babi menyerang sistem pernafasan melalui udara.Ia boleh merebak melalui bersin ataupun batuk oleh pesakit yang dijangkiti selsema babi..

Simptom penyakit Selsema Babi ini ialah demam, batuk, selsema, kepenatan dan kurang selera makan. Laporan juga menyebut terdapat simptom lain iaitu loya, muntah-muntah, sakit tekak dan cirit-birit.

Sehingga kini belum ada vaksin khusus untuk melindungi virus babi itu dan belum jelas bagaimana virus selesema manusia sekarang ini dapat melindunginya. Saintis mengatakan ia penemuan sejenis virus baru dan ia boleh merebak daripada manusia kepada manusia.Maka benarlah ia merupakan tanda-tanda akhir zaman dan alam ini menghampiri ke penghujungnya. Sesuatu benda akan pasti mati dan musnah dan alam ini pasti juga musnah. Tanda-tanda kiamat kecil sudah ada kesemuanya, yang belum muncul hanyalah tanda-tanda besar.

"Bagaimana keadaan kamu ketika lima perkara berlaku di kalangan kamu, dan aku berlindung dengan Allah dari terjadinya perkara itu kepada kamu atau kamu sempat menempuhnya. Tidak timbul kemungkaran di kalangan satu-satu bangsa melainkan mereka melakukannya secara terang-terang, akan timbul penyakit taun dan penyakit-penyakit yang tidak pernah ada terhadap orang-orang sebelum mereka (penyakit ganjil).”(HR: Ibnu Majah)

Ini adalah peringatan dan pengiktibaran kepada semua umat manusia supaya kembali kepada Islam yang sebenarnya. Hanya orang yang benar-benar beriman akan memahami isyarat-isyarat ini. Rasulullah SAW pernah bersabda bahawa dunia ini telah hampir akhir zaman bahkan Baginda mengumpamakan seperti seorang yang terlalu bongkok.

Monday, August 10, 2009

HaRi Ini....


hari ini hari isnin..hari pertama lepas 1miggu daku bercuti..hehehe..bagun pagi kul 0630 a.m..bermalas-malasan atas katil dl b4 bagun..then solat dulu baru mandi..class start kul 0800am..ish..sgt malas mau pg ke class..mate nie asyk arah ke katil..mau tido semula..huhuhu..harini class sampai kul 3.00pm plak 2...
hari2 ada database..hari2 ade programming..huhuhu..1st class programming..2jam..hahaha..beku arr aku dalam lab 2..same beku ngan otak aku gaknye(1mggu xbukak buku mn xbeku otak)..hehe...td lect aja sal defined method..calling method la, passing argument arr, method types & return values arr..macam2 betol..hahaha..nsb bek lorh aku paham..tp xsumer lorh..huhuhu..xpe2..sok lect xplain ag..hati mula berkata-kata.."esok kene fokus tol2 kayh..chaiyok sara!!"
balik class sangat penat..teros tido sampai xhingat dunia..sedar2 hujan da behanti..bile la plak hujan turun???tyme tido td panas je kat luar 2..hehehe..ptt arr syok sgt tido..
bgun pon sbb dikejut oleh cikzaty..ngajak daku teman ke pasar malam..adoyaii..sangat malas..tp perot nia asyk nyanyi lagu keroncong je..minta diisi..jp ye perot..aku pg pasar dl..kang sure ko da xnyanyi lagi..
tib
mandi dan makan dan borak2 plus gosip2 ngan dak2 bilik..wat dose cikit..tbe2 teringat sal asement yg mmg da ternanti2 tok disiapkan..uwa..asement??!!..malas2!!"sara..jgn malas sokmo kayh..rajin i2 penting"..now daku mahu siapkan asement yg makin hari makin bertambah..siapkan satu per satu..jumaat nie nx kene hantar..tido lambat lagi la nampaknye..
mate mula layu bile wat asement..hahaha..

Tuesday, August 4, 2009

BuDaK yG SgT CuMeiiii



si comel ini bernama Athirah Aleeya(klu xslp aku arr)hehe..sgt suke akan si comel momel nie..
dye nie anak cousin aku..
tapi dye nie xnak ngan org..asyk dok berkepit je ngan mak n abah dye..slalu jgk la kne sakat ngan aku dye nie...2 la..sp soh comei sgt..hehe
pix nie aku amk tyme kat uma nenek aku..ssh sgt nx amk pix dye nie..nie pon berpakse amk..haha
sungguh..aku gram sgt ngan ci cumei nie...hehehe..


Saturday, August 1, 2009

LaWaK AnaK KeMBaR

Empat orang bakal ayah sedang menunggu kelahiran bayi mereka diruang rehat sebuah hospital. Kegelisahan jelas diriak muka mereka…

Seorang jururawat keluar dari bilik pembedahan lalu berkata kepada lelaki yang pertama, “Tahniah! Isteri Tuan selamat melahirkan anak kembar dua.”
“Kembar dua! Kebetulan pula, saya bekerja di menara berkembar Petronas,” kata lelaki yang pertama dengan riangnya.

Beberapa minit kemudian, seorang jururawat lain datang memberitahu kepada lelaki kedua, “Isteri Tuan selamat melahirkan bayi kembar tiga. Tahniah!”
“Apa? Kembar tiga! Saya bekerja dengan 3D Corporation, kata lelaki yang kedua.

Setengah jam kemudian, seorang jururawat memberitahu kepada lelaki ketiga, “Tahniah! Isteri Tuan selamat. Tuan dikurniakan anak kembar empat” kata jururawat itu dengan tenang.
“Kembar empat! Sungguh saya tak menduga kejadian ini, saya pula bekerja di Four Season Hotel,” kata lelaki ketiga dengan gembira.

Lelaki yang keempat mula mundar-mandir kegelisahan. Ketiga-tiga lelaki tadi berasa hairan melihat keadaan lelaki keempat itu. Mereka bertanya, “Apakah yang merunsingkan awak?”

Dengan perasaan gelisah dia menjawab “Saya bekerja di Seven Eleven.”


H1N1 KeMBaLi

pix nie daku amk tyme kitowg de pjumpaan kat hall..sume kne pakai mask..hahaha..now kolej daku nga cuti selama 1miggu..ish..sgt xbez arr cuti..huhu..sure bosan dok uma..kne wat keje uma ag..paz 2 dga citer nanti cuti midsem xda..uwa~~cian kat korang ea yg mmg nx cuti midsem 2.da arr cuti midsem patutnya tyme 1st day pose ann..huhu...2 la..sp la yang bwk wabak nie kat kolej an..huhu..cian jgk kat sp yang kne..dga cite ade 6org yg positive..tp tataw la kan..doa2 tok korang supaya cepat sihat kayh...
nie plak pix kami ber3..daku, kak adda n nad..kami slalu ber6..tp yg lagi 2org lg 2 kne quarantine arr..yg sowg ag 2 plak mmg xdtg2 dr ari start reg ag..kne chikenpox...cian kat kowg ea..huhu..harap kowg cepat2 sihat kayh..