Tuesday, September 8, 2009

aBaH DaTaNg...

semalam...abah datang..datang tanya mengapa aku menages..mengapa aku kecewa..mengapa bagai terluka...abah pasti tahu kenapa..semua kerana sorang insan bernama lelaki..dia..dia yang memberi harapan palsu, dia yang lupa pada janji-janjinya..dia yang menipu diriku..abah, walaupun deq A xpenah tengok abah, walupun abah pergi masa deq A kecik, masa deq A baby lagi, tp deq A rindu abah..deq A nx jumpe abah..deq A nx peluk abah, deq A nx tengok muka abah..tp tu sume sangat mustahil untuk masa ni..abah jauh..abah kat alam lain..abah, deq A sedih..nape anak abah asyik derita?nape asyik merana..deq A bagi dia peluangkedua..tp dye buat jgk..dia sia2 kan jugak peluang 2..tp deq A tahu, mesti ade hikmahkan..deq A tahu, mesti satu masa nanti deq A akan bahagia..cume, tak tahu bila masa 2 kan..abah, dia jahat..dia tipu..dye bohong..dia lupa pd janji-janji.dia cakap dia syg deq A..tp x..dia tipu..dia suka tipu..deq A bnci dia lagi...sampai ati dia..deq A benci dia..kalau abah ade, mesti deq A xmacam nie kan..
abah, susahnye nak cari orang yang macam abah.ibu ckp abah sangat baik..abah sayang ibu..abah sayang anak2..abah x garang..abah rajin tolong ibu..ibu bahagia sangat masa ngan abah dl..masa abah xde, ibu derita..ibu susah..cian ibu..besakan anak2 sorang2..tp ibu tabah..ibu kuat..macam mane dugaan pon ibu tetap tabah..dpt besarkan kitorang dengan sempurna..walaupun xpenah rasa kasih sayang abah, tp ibu bagi kasih sayang 2 sepenuhnya sampai kitowang besar dan berjaya..insyaallah..deq A taw ibu sedih..tp ibu xpenah tunjuk..deq A nak jadi macam ibu..deq A akan cuba..deq A akan tabah..
abah, deq A akan cuba lupakan dia.dia yang da sakitkan hati deq A, dia yang tak jujur..napa dia macam 2..deq A akan cuba lupakan dia..akan cuba..sampai dapat..
abah, deq A akan tunjukkan yang deq A boleh berjaya..boleh buat ibu bangga..deq A akan bahagiakan ibu, deq A akan senangkan ibu, deq A akan jadi setabah ibu..deq A tau semua nie terjadi mungkin ade hikmah..cuma, kita je yang xnampak..abah, abah da pergi dekat 19 tahun..mase deq A umur 11bulan..11/12 jie cukup 19 tahun abah pergi..deq A xpenah lupa abah..ari2 deq A doakan tuk abah..lepas solat, xpenah deq A lupa..semoga abah bahagia kat sana..alfatihah...

3 comments:

Azrie Ghazali said...

sabar cik sara...
entry kali ni wat saya rase bertuah sbb ader ayah lagi...
walaupun skrg dia tgh terlantar sbb xcident pd hari puasa ke3 lepas...
bila ayah kite dah mcm tu...
baru kite rase lain bile dia x sihat...
apa2 pun ttp bersyukur sbb dia masih hidup...
dan bersyukur sbb jdkan kite lebih tabah...
tuhan sengaja uji kite sbb Dia tau kite tabah...
dan kite patut rasa bertuah sbb dipilih utk diuji kan...
renung2 kan...
dan byk bersabar...

cHiK_SaRRa said...

um..sume yang berlaku mmg ade hikmah...thankz..

Ries Lee said...

same2.. :)