Saturday, October 3, 2009

tipu menipu..perlu ke??




knape ntah org kita sekarang nie suka menipu??
Nak kata rambut sama hitam pon dah tak boleh, sebap sekarang banyak org yang rambut berbagai warna.
tapi hati tetap tak sama, ada yang baik , ada yang tak berapa baik, ada yang mulia hati nya, ada jugak yang busuk hatinya..macam-macam lagi lah hati manusia nie an.
Tapi kenapa setengah org tu menipu, kalau menipu tak menyusahkan orang len tu kira ok la jugakan, ini x, menipu yang menyusahkan orang.buat org sakit ati kat dia, bwt orang marah..suke ke buat macam 2??
yang sanggup menipu kerana duit pon banyak.......
tipu orang untuk kesenangan diri sendiri.... yang peliknya orang jenis ni lebih gemar menipu orang yang dekat dan kawan-kawan. Punya la baik ngan dia, kita anggap dia lah kawan dunia akhirat tapi dia la yang teruk. dia menggunakan kawan untuk kesenangan diri sendiri tanpa mengira orang yang di tipunya itu susah ke x atau memang tak berkemampuan..... apa yang dia tau hanya kesenangan diri dia saja.
Ada jugak yang suka menipu tentang kerja, abih dia tipu semua dengan bos sekali. kira semua orang tak buat keja, dia seorang saja yang buat keja. Jenis ni pon menyusahkan org saja.
yang sanggup menipu tok kepentingan diri sendiri mmg la byk kan..
tok lepaskan diri dia dari kesilapan dia buat..tipu mak, tipu ayah, tipu boyfren, tipu girlfrend, tipu sume org..bagos la macam 2..bajet selamat arr dunia akhirat an tipu menipu nie..bwt la slalu..bwt arr tiap mase..tipu la..tipu je..baik kan tipu menipu nie..hmm...
selamat ke klu idop asyk nx tipu org je??puas ke rasa klu da tipu org??pikir2 kan la sendiri..dpt byk faedah ke klu menipu ni??buatla yang terbaik tok hidup nie..jgn sampai buat org hilang kepercayaan sudah la kayh!!!

2 comments:

Ries Lee said...

nak kata x perlu menipu x bley gak...
kadangkala keadaan yg memaksa kite menipu demi kebaikan org lain contohnya nak mnjaga perasaan org lain...

lain la kalo menipu utk kepentingan diri sendiri dan menjaga kepentingan org lain dengan niat tak baik...

sgt subjektif la perkara ni...

Cutiesifa said...

emm kdg2 tipu ni perlu jugak dalam masa2 tertentu..tp jgnlah every single word kita nak tipu kan..

kdg2 sy tipu org tuk jaga perasaaan dia..bkn mmg niat nak tipu pun..

betul kata ries lee..mmg subjektif topik ni..